Audi 2,7 Biturbo

Z dnia na dzień samochód pozostawiony w garażu przestał opdalać. Szybkie podłączenie Vaga i szybka diagnoza pokzały  USZKODZONY CZUJNIK CIECZY (ang.Engine Coolant Temp. Sensor (G62). 

 

Nic nie pozostało jak zabrac się za wymiane. Po zobaczeniu paru filmów na Youtube zabałem się za wymiane pzy okazji robiąc ten prosty poradnik. Całość zabrała mi jako amatorowi około 40min ale napewno można dużo szybciej.

Więc zaczynamy:

1.Odłączamy minus z akumulatora

 

2. Śiągamy dwie osłony.  Plastikową osłonę ciągniemy do góry zanzaczoną na obrazku NR1 (trzymie się tylko na metalowych spiknach), oraz odkręcamy dwieplastikowe śruby w osłonie zaznaczonej NR2,

 

3.Zdjejmujemy plastikową część oznaczoną na obrazku jako NR1. Z jednej strony ciągniemy do góry aż wyjdzie z mocowania (mocowana jest na wcisk) ,z drugiej strony odłączamy zgodnie z strzałkami od reszty rury przymocowanej do atrapy samochodu

4.Teraz musimy ścisnąć i zdjąć metalową klamre zaznaczoną na rysunku jako NR1. Trzeba do tego mieć odpowiednie narzędzie albo takj ak ja ścisnąłem to dużymi kombinerkami. Kolejno śiągamy dwie klary wchodzące do obudowy filtra powietrza, które łato się mocuje na zatrzask, zaznaczone na rysunku jako NR2, drugiej klamry nie widać na zdjęciu ale tam jest :). I Demontujemy wtyczke zaznaczoną jako NR3. Teraz możemy rure deliktatnie odchylić na bok. Ostatnim dużym elementem do demontażu jest obudowa filtra powietrza zaznaczona jako NR4, posiada po rogach zatrzaski metalowe, które trzeba sciągnąć, wty obudowa filtra zejdzie. Na filmach w Youtube nie każdy śiągał tą obudowa, ja ściągnąłem ponieważ chciałem mieć jak najwięcej miejsca. 

 

5.Tak wygląda sytuacja po ściągnięciu wszystkich tych elementów.

7.Zdejmujemy plastikowy wąż zaznaczony jako NR1 trzymając za plastikowy ring wokół "wtyczki", wąż jest mocowany na wcisk, oraz odłączamy wtyczke zaznaczoną jako NR2

8.Teraz mamy dojście do naszego nieszczęśliego Czujnika G62 , który na zdjęciu zaznaczony jest jako NR1. Czujnik jest zamontowany na wcisk, ale zanim go wycągniemy trzeba wyciągnąć plastikową zawleczkę, która na zdjęcie zaznaczona jest jako NR2 . Trzeba tam wsadzić płaski śrubokręt i deliaktnie popchać w strone pokazaną na obrazku, powinna wyjść bez problemów. Jak zawleczka będzie wyciągnięta, można pociągnąć czujnik do góry. Niektórzy na filmach piszą ,żeby odkecić jeszcze nakętkę z zbiornika wyrównawczego  z lynu chłodzacego ,żeby wyrównać ciśnienie w układzie, ostrzegali również ,że po wyjęciu czujnika może trochę wody polecieć, u mnie takiej sytuacji nie było. 

9. Tak wygląda zawleczka z czujnika

10. Przy wyciąganiu czujnika trzeba uważać, zeby nie zgubiła nam się uszczleka gumoa , która jest na czujniku. Mnie osobiscie została ona po wyciągnięciu czujnika w gnieździe, którą palcem łatwo wycignąłem.  Dodam ,że po kupnie nowego czujnika tej uszczleki nie miałem w zestawie, więc warto ją zachować. Poniższe zdjęcia pokazują stan wyciągnięcia czyjnika oraz tą gumową uszczelke.

 

11.Teraz odłączamy zużyty czujnik od wtyczki i zakładamy nowy powtarzając wszystkie czynności tylko w drugą stronę. Nie zapmnijcie o tej gumowej uszczelce na czujniku.

12. Po złożeniu wszystkiego razem, podłaczamy komputer z Vagiem i kasujemy błędy. Po tych zabiegach auutko odpaliło jak nowe.



Dodaj komentarz






Dodaj

© 2013-2024 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl